התרומה של עיצובים בתקופות חשוכות

עיצובים שמחים בתקופות חשוכות יכולים לתרום לשמחה ואופטימיות. צבעים בהירים וחמים, עיצובים מלאי אנרגיה וחיוניות, ותמונות שמגיעות לנקודות החיוביות של הנפש, יכולים לשפר את מצב הרוח שלך ולעזור לך לעבור מתקופה חשוכה לתקופה של תקווה ואופטימיות.
האסתטיקה של הסביבה שלנו משפיעה על הרגשות שלנו ועל רמת האנרגיה שאנו מרגישים. לכן יש להעריך את התרומה החיובית שבעיצובים שמחים שיכולים להגיע אל חיינו במהלך תקופות קשות.

נושא זה נקרא הפסיכולוגיה של העיצוב או הפסיכולוגיה של הסביבה, והוא מתעסק באופן בו הסביבה החיצונית שלנו משפיעה על הרגשות, ההתנהגות ואפילו על הביצועים שלך. עיצובים שמחים נחשבים לאחד מאותן התופעות שמשפיעות עליך.

צבעים– צבעים בהירים וחמים כמו צהוב, ורוד וכחול בהיר משפרים את הרוגע והשמחה, בעוד שצבעים כמו אפור ושחור יכולים ליצור תחושת תקיעות וחוסר תקווה.
קווים וצורות– קווים מעוגלים וצורות אחידות מעודדים תחושת רוגע ושלווה, בעוד שקווים חדים וצורות מבוך יכולים ליצור תחושת מבוכה או לחץ.
אנרגיה ותנודתיות– עיצובים שמחים ואנרגטיים עם תמונות שמעוררות חיוניות ואופטימיות עשויים להעלות את רמת האנרגיה שלך ולהפחית תחושת עייפות ודיכאון.
קשר לזיכרון והחוויה האישית– עיצובים שמבוססים על זיכרונות או חוויות אישיות חיוביות יכולים ליצור חיבור אמוציונלי ולהעלות את רמת השמחה והקשר לסביבה.

העיצוב השמח והמלא באנרגיה יכול לשמש ככלי לשיפור הרגשות, להגברת הרוגע וליצירת תחושת אופטימיות ושמחה סביבנו.

בתחילת מלחמת חרבות ברזל חוויתי כמו לא מעט אנשים תקופה קשה ומאתגרת. המלחמה ניתקה אותי מהפרודוקטיביות וההתלהבות שבי לעיצוב, מצב שהוביל אותי לתסכול גדול. פחדתי לקום מחדש וליצור. סגרתי את כל קבוצות העיצוב והתכנסתי בתוך עצמי.
ההודעות שקיבלתי שביקשו עיצובים שמייחדים את התקופה הזכירו לי שדווקא עכשיו ויותר מתמיד חשוב לחזור ולעצב, לשלב את הידע המקצועי עם ההשפעה הפסיכולוגית שמאחוריו ביחד עם הבקשות שזרמו אליי.
החלטתי לא לוותר- פתחתי את הקבוצות מחדש ושמתי לב שככל שהזמן עובר האופי של הבקשות לעיצובים משתנה. תחילה אלו היו בקשות סביב הציונות כמו אין לנו ארץ אחרת, עם אחד לב אחד, עם ישראל חי ולאט לאט הפכו ליותר מעודדות כמו: יהיה טוב, עוד נקום מההריסות.
הדבר החשוב בכל הסיפור הזה הוא שההודעות שקיבלתי על התרומה, והעזרה ולו במעט, על ההתמודדות עם התקופה והציפייה לעיצובים שלי, הפכו לדלק של ההשראה שלי.
תודה על הזכות לעצב, ובשאיפה שאצליח להעלות את מצב הרוח לפחות של אדם אחד בכל יום.

הלוואי שנדע ימים טובים ושקטים מאלה.

דוגמא לציור מרגיע במצבי לחץ: לחצו כאן
בוא/י להוסיף צבע לחיים עם מדבקות מעוצבות לווטסאפ, להצטרפות לקבוצה השקטה: לחץ כאן

דברו איתי