במבט על ההצלחה



"ההצלחה היא לא מקום שאנו מגיעים אליו, אלא דרך שאנו הולכים בה."
רוברט לואיס סטיבנסון

ההצלחה היא הייעוד של חיינו, אנו שמים לנו במודע או פחות מטרות, שאליהן נכוון כדי להשיג את השלום הפנימי והתחושה למימוש הפוטנציאל האישי שבנו.
ההצלחה יכולה להיקשר למגוון תחומים ולהימדד באופן שונה לפי התרבות, הערכים והמטרות האישיות של כל אדם.

ההצלחות שלנו מתגלות בהשגת מטרות אישיות ומקצועיות כמו סיום מסגרת לימודית, השגת תואר אקדמי, כתיבת ספר, מוזיקה או יצירת אמנות, הקמת עסק, השגת משקל הגוף הרצוי – כל אלו הן חלק קטן לדוגמאות להצלחות אישיות.
אך לא פחות חשובות הן ההצלחות הסוציאליות שלנו, כמו יצירת קשרים משמעותיים ובריאים עם אנשים מסביבנו, השגת תחושת שייכות לקהילה והיכולת לתרום ולהשפיע על הסביבה.

לבניית הצלחות אישיות נדרשת הקפדה במהלך חיי היום יום, שהיא לעיתים הסתכלות על הצד החיובי של המציאות ולמידה מהאתגרים השונים שניצבים מולנו במהלך החיים.
לכל אחת מהמטרות יש את התהליך הייחודי שלה.חשוב להבין כי ההצלחה אינה אומרת שכל דבר יתרחש באופן חלק ובקלות. הצלחה היא גם יכולת ההתמודדות עם הכשלונות והקשיים שגם הם חלק בלתי נפרד מהתהליך המתמשך של קידום הצלחות אישיות.
כמו שאמר וינסטון צ'רצ'יל- "ההצלחה היא לא כמה פעמים נפלת, אלא כמה פעמים קמת שוב."

לרוב הדרך שלנו להצלחה היא לא תלוית גורל, היא מתבססת על הנחת אבן אחת אחרי השנייה, והן משקפות את המסע האישי שלנו. ההצלחות מתפרסות על פני תקופות זמן שונות שמהוות את התוצאה של מאמץ מתמשך, כשלונות והקרבה למען מטרותינו.

ראו את ההצלחה כפאזל שמרכיבים, חלק אחרי חלק, על מנת ליצור את התמונה השלמה. המעבר מפיסה לפיסה עד להשלמת התמונה המלאה מסמל את ההתקדמות המטאפורית של ההצלחה.

לכל אדם המסע האישי להצלחתו, וכל אחד מאיתנו הוא אדם ייחודי שמחזיק בפוטנציאל עצום להצלחה בחיים.
הכוח הוא ללמוד להפוך את הקשיים שלנו למשאבים, על ידי לקיחת ה'חסרונות' שלנו ולהפוך אותם ליתרונות שבנו. כדי שנצליח להפוך לגרסא הטובה ביותר של עצמנו בכל יום מחדש.

אז.. קחו את ה'חיסרון' שלכם והפכו אותו ליתרון שבכם.
לכו בעקבות החלומות שלכם, הציבו מטרות ותמצאו שם את עצמכם- מצליחים.
כי "ההצלחה היא לא מקום שאנו מגיעים אליו, אלא דרך שאנו הולכים בה."
רוברט לואיס סטיבנסון.

דברו איתי