כל מה שלא סיפרו לך על טיפוגרפיה

טיפוגרפיה היא תחום בעיצוב גרפי שמתמקד בסידור, בפריסה ובעיצוב של טקסטים. כדי ליצור עבודה טיפוגרפית מוצלחת חשוב להבין מספר מרכיבים ועקרונות:
1. גודל וצורה: השימוש בגדלים שונים עלול להפוך את הטקסט לבלתי קריא או לא מובן. חשוב לשים לב לגודל הפונט, למרחב בין השורות והפיסקאות. גם הצורה של הטקסט, האם הוא מיושר לשמאל, לימין, במרכז או עם שוליים מוגדרים.
2. מרחב וסדר: חשוב לשמור על סדר ומרחב נכון בין פסקאות, בין הקטעים, ובין המילים בקטע מסוים.
מרחב המתוחזק בטקסט יכול ליצור תחושה של נקודתיות או דינמיות.
3. בחירת צבעים: צבעי רקע, צבעי טקסט, והשלמות צבעים נוסופות כמו קווי תחתית וקווי סיום יכולים לשפר או להפריע על לקריאת הטקסט.
הבחירה בצבעים יכולה להשפיע גם על המסר הכללי של הטקס- ראה הסבר כאן
4. השימוש בכותרות וכיתובים: כותרות וכיתובים יכולים להגביר את התחושה של ההיררכיה ולעזור לקוראים לתפוס את המידע בצורה יעילה. כותרות בגדלים שונים, עם צבעים שונים, ובסגנונות שונים יכולות ליצור ניגודיות ולשמש כמדריך לקריאה נכונה.
מידות הטקסט נמדדות ב-pt לדוגמא- פונט בשם : Rubik בגודל : 30pt
בואו נחשב את הגודל של הטקסט שממשיך אחרי הכותרת:
ניקח את הגודל של הכותרת שבמקרה שלנו הוא 30pt ונחלק ב- 1.6 ונקבל גודל פונט של : 18.75pt (תרגישו בנוח לעגל את המספר למעלה או למטה למי שמפריע;) וזה גודל הטקסט שאיתו נמשיך את העיצוב.
5. אישורי קריאות: חשוב לוודא שהטקסט קריא ונוח לקריאה, באמצעות בדיקות בקרה כמו מבנה השפה, הדפדפן ועוד. אם הטקסט חלש ולא ברור, זה עלול לפגוע בקריאה ולהעביר את המסר בצורה לא ברורה.

הטיפוגרפיה היא יכולת ליצור עבודות גרפיות מוצלחות ויפות, שמבוססות על יסודות עיצוביים, תוך מתן דגש על קריאות ואסתטיקה. השימוש בכלים ובמושגים אלו יכולים לשפר את העיצובים שלנו.

דברו איתי